Tre timmar på akuten

Äntligen hemma efter att ha spenderat över tre timmar på akuten. Det var nämligen så att ca 30 min efter det att jag fått vaccinet så började mina fingra svullna upp ganska rejält.  Mamma blev lite orolig och ringde pappa som sedan ringde till sjukvårdsupplysningen. Dem sa att jag direkt skulle ta mig till akuten, så jag och mamma tog bussen inte till sjukhuset direkt. Väl där inne tog de ca 45 min innan jag fick träffat en sjuksyster. Under dem 45 minuterna så började mitt ansikte, hals och fötter med att svullna men jag hade inget problem med aningen eller så, men jag förs jätte mycket. Där efter gick allt fort jag kom in på ett rum där jag fick prata med en doktor, de tog puls och tempen på mig och ja febern börjad komma. Jag fick där efter lite medicin och sen fick jag vara kvar där i två timmar för uppsikt. Så, så farligt var det ju inte, men mamma var tvungen att åka hem med mig för att hålla uppsikt så det inte blev värre under dagen.

Det är så typiskt att det just ska hända mig. Men nu mår jag bra, lite frusen och trött och ja ser ut som en köttbulle men annars inget allvarligt :)

Kommentarer:

1 ERICAPERZZON:

skriven

Nemen stackare:P Tur ändå att det inte blev värre:)



/E

2 Louise:

skriven

jobbigt... :/ .... Söt blogg du har=) Ska vi länka varandra?=) skapar fler kontakter till båda två.

3 J:

skriven

:S inte nice :(

Kommentera här: