Soya

När jag var ca 14år fick jag reda på att jag var överkänslig mot laktos, så vi byte ut alla mjölkprodukter här hemma till laktosfritt. Vilket hjälpte till en början, men det senaste året har jag börjat få ont i magen även när jag dricker laktosfritt, så om det bara är lite mjölk i kaffet. Så sa mammas kollega att det kunde vara hormonerna i mjölken jag inte tålde. Så mamma köpte hem soya mjölk och soya yoghurt,och sa att jag i alla fall kunde prova och se om det blev bättre. Var mycket skeptisk, men jag gav det en chans och yoghurten var faktiskt väldigt god, bara lite strävare i smaken. Håller tummarna för att mjölken också är god! :)
 

Kommentarer:

1 Elise:

skriven

Usch jag har testat soya-mjölk och aldrig mer haha :P det smakar iaf inte mjölk ;)

Svar: Nä det var inget vidare gott det där haha :P
Martina

Kommentera här: