Vinn Garnier Pure active produkter till ett värde av 1500kr

Nu är har jag en tävling i samarbete med Bloglovin och Garnier.  Priset är en årsförbrukning av Garniers senaste hudvårdsprodukt, Pure active. Det blir sammanlagt 20 produkter till ett värde av 1500 kr!

Tävlingsreglerna är enkla allt du behöver göra är:
1. Svara på fårgan, Vad är acne?
2. Motiverar varför just du borde vinna.
3. Skriv om tävlingen på din blogg och länka hit!
OBS glöm ej skriva in mejladressen i kommentaren!

Tävlingen avslutas söndagen den 27 september kl 20.00! Lycka till!

Kommentarer:

1 evamar - tävlingsblogg:

skriven

Enligt Wikipedia är: Akne, alternativt stavat acne, fackmässigt även benämnt som acne vulgaris, i vardagligt tal också kallat finnar, är en godartad hudsjukdom som innebär kvisslor på huden orsakade av inflammation i talgkörtel. Blää!!!



Jag vill vinna den här åt min lillebror som är i värsta acneåldern just nu. Han är snäll men just nu inte så himla fin. :)



Har länkat i tävlingsbloggen:



http://evamar.blogg.se/2009/september/hudvard-27-september.html

2 pyretpepsi:

skriven

1. Akne, som ofta kallas finnar, är inflammerade talgkörtlar under huden som visar sig som olika utslag (taget från sjukvårdsupplysningen).

2. Är 44-år och har fortfarande acne! Det verkar aldrig gå över och kan kännas trist många gånger. Skulle jag vinna så delar jag priset med min tonårige son.

3. Min länk: http://pyretpepsi.blogg.se/2009/september/be-pure-active-tavla-om-garniers-produkter.html



Trevlig kväll!

3 Erika:

skriven

Akne, alternativt stavat acne, fackmässigt även benämnt som acne vulgaris, i vardagligt tal också kallat finnar, är en godartad hudsjukdom som innebär kvisslor på huden orsakade av inflammation i talgkörtel.



Jag har problem med acne i sammaband med min mens. speciellt på ryggen.

Vore bra med produkter som kan hjälpa mej att få bukt åp mitt lilla problem...

4 En Mölnbobos Liv:

skriven

Acne: I dagligt tal finnar, inflammerade talgkörtlar som visar sig om utslag.



Jag är dålig på att prioritera mig själv men hoppas att jag kan få vinna detta och få något som är bara mitt :-)



Har länkat här



http://molnboanna.blogg.se/2009/september/vinn-garnier.html

5 Nelly:

skriven

http://nellym.blogg.se/tavlingar/2009/september/garnier-d.html är länken där jag länkat din tävling :)

Acne (finnar) är troligt jobbiga och bildas på huden, men som tur är så finns det bra hjälpmedel mot detta :) Acne är också ett känt klädmärke, som gör väldigt snygga jeans (enlig mej) :)



Jag borde vinna därför att jag är i ett stort behov av dessa grejer! :)

6 Jeanette lexonius:

skriven

Acne är en inflamation i talgkötlarna i huden och acne är också en av våra vanligaste sjukdomar. Det är verkligen en sjukdom och inte som många inbillar sig man kan ha ätit för mycket chocklad eller dyligt det man kan göra är att sökavia vårdcentralen en remis till hudmotagningen så kan man alltid hoppas på att får hjälp därifrån:)

Givetvis länkar jag denna blogg vidare i min blogg:)



7 Jeanette lexonius:

skriven

Jag glömde skriva ner en motivering om varför jag skulle vilja vinna så här ligger det till jag är 35 år och har fortfarande acne och det skulle vara kul att prova detta och se om det skulle hjälpa mig en bit på traven så nu hoppas jag på en vinst med vänliga hälsningar från en som verkligen skulle bli så glad av att vinna detta:)

8 Erika:

skriven

http://shopaholicans.blogg.se/tavlingar/2009/september/garnier.html#comment

är länken

9 Gabbies:

skriven

Jag är gärna med och tävlar!

Mina svar;



1. Acne är en inflammation i talgkörtlarna i huden. Inflammationen skapar s.k kvisslor på huden.



2. Jag är helt enkelt trött på att se ut som 14 år i ansiktet när jag är 27! Pga medicinering har jag fått acne och provat många många produkter men inget verkar hjälpa och nu är plånboken tom. Så detta vore perfekt för mig att vinna.



3. http://coolatavlingar.blogg.se/2009/september/hudvard-6.html



Hoppas på tur!



Ha en trevlig onsdag!

10 LiiCee ☆彡:

skriven

Hej! Jag är gärna med i tävlingen och har länkat här: http://liicee.blogg.se/tavlingar/2009/september/tavling-garnier-279-3.html



Vad är acne för något?

Acne är en godartad hudsjukdom som innebär kvisslor på huden orsakade av inflammation i talgkörtel. Detta uppkommer när en pormask täpps till och blir inflammerad.



Jag vill vinna för att jag vill bli av med finnar en gång för alla! Efter sju år mot finnar har jag fått nog!!

11 Amanda:

skriven

Jag vill absolut vara med och tävla. ^^

1. Acne, som ofta kallas finnar, är inflammerade talgkörtlar under huden som visar sig som olika utslag.

2. Sen jag fick barn i december 2007 och det visade sig att han var sjuk har stressen varit hög och min hy katatsrofal. jag skulle verkligen behöva en årsförbrukning pure active!

3. Har länkat här:

http://creyla.blogg.se/tavlingar/2009/september/tavling-arsforbrukning-pure-active-2.html



Hoppas på tur! ♥

12 Kashaya:

skriven

Jag är gärna med och har länkat här



http://kashayatavlar.blogspot.com/2009/09/tavla-om-en-arsforbrukning-av-garnier_3591.html



Acne/finnar är ett resultat av en inflammation i talgkörtlarna. Hudceller och fett kan täppa till mynningarna på talgkörtlarna. Bakterier i talgkörteln börjar då bryta ner fettet till bland annat fettsyror. Men fettsyrorna är starka och irriterande och kroppen försvarar sig med en inflammation. Det är då du får finnar. (källa: Apoteket.se)



Jag borde vinna eftersom jag som student inte har råd att kosta på mig så mycket hud- och hårvård så att vinna så där bra produkter skulle verkligen vara räddningen för mig.

13 Julia:

skriven

Jag är självklart med och tävlar, skulle bli jätteglad om jag vann! Om jag gjorde det skulle jag inte använda alla produkterna själv, utan dela dem med två av mina syskon som också är i tonåren och i behov av produkterna! Så om jag vann så skulle du inte bara glädja en, utan tre personer :)

Har länkat här:



http://juliaberg.blogg.se/tavlingar/2009/september/acneprodukter-3.html



Och svar på frågan är: Finnar är ett resultat av en inflammation i talgkörtlarna. Hudceller och fett kan täppa till mynningarna på talgkörtlarna. Bakterier i talgkörteln börjar då bryta ner fettet till bland annat fettsyror. Men fettsyrorna är starka och irriterande och kroppen försvarar sig med en inflammation. Det är då du får finnar.

14 Lillan:

skriven

svar: Akne, alternativt stavat acne, fackmässigt även benämnt som acne vulgaris, i vardagligt tal också kallat finnar, är en godartad hudsjukdom som innebär kvisslor på huden orsakade av inflammation i talgkörtel. Inflammationen anses i sin tur vara orsakad av infektion av vanliga hudbakterier (särskilt Propionibacterium acnes), och svarar ofta på behandling med antibiotika. Akne är en hudsjukdom som även kan drabba vuxna. I puberteten kan man få finnar, men det är normalt, och är oftast bara vanliga "finnar" och inte uttalad akne.



motivering: jag vill vinna för jag har värkligen provat allt känns det som. hoppas mållan den ena rekomendationen till den andra. vore super att vinna detta paket så har man en serie och ett märke att hålla sig till och hoppas att jag får bukt med besvären.



länkat har jag gjort här: http://tavlingstipsarna.blogg.se/2009/september/hudvard-2.html



mail: [email protected]

15 Anonym:

skriven

Akne är inflammerade talgkörtlar under huden som visar sig som olika utslag.



Jag tycker att jag borde vinna därför att jag sedan jag gick i femman (nu går jag andra året på gymnasiet) har haft problem med akne, jag har testat massor med olika produkter med inget har kunnat hjälpa mig helt, aknen har alltid kommit tillbaka. Jag har ännu inte provat Garniers hudvårdsprodukter, men skulle väldigt gärna vilja göra det. Tyvärr så har jag inte pengar till att kunna köpa dem, så att vinna denna tävlingen skulle göra mig jätteglad!



Här har jag länkat till din blogg: http://hiddenforyou.blogspot.com/2009/09/miniimartinas-tavling.html

16 Sofia:

skriven

Akne är inflammerade talgkörtlar under huden som visar sig som olika utslag.



Jag tycker att jag borde vinna därför att jag sedan jag gick i femman (nu går jag andra året på gymnasiet) har haft problem med akne, jag har testat massor med olika produkter med inget har kunnat hjälpa mig helt, aknen har alltid kommit tillbaka. Jag har ännu inte provat Garniers hudvårdsprodukter, men skulle väldigt gärna vilja göra det. Tyvärr så har jag inte pengar till att kunna köpa dem, så att vinna denna tävlingen skulle göra mig jätteglad!



Här har jag länkat till din blogg: http://hiddenforyou.blogspot.com/2009/09/miniimartinas-tavling.html



Mail: [email protected]

17 mariat:

skriven

1. Acne är en inflammation i talgkörtlarna i huden. Inflammationen skapar s.k kvisslor på huden.



2. Motivering:

Trots att jag är 28år,

jag ändå dessa bedrövliga finnar får.

Har provat allt och lite till,

ändå blir det inte som jag vill.

Kanske dessa produkter från Garnier gör susen.

Då skulle jag bli tacksam till tusen.



Länkat har jag gjort här: http://mamatilltva.blogg.se/2009/september/garnier-tavling-hos-miniimartina.html

18 en läsglad mormor:

skriven

Får man vara med och tävla fast man inte ha ngn blogg???

19 elin:

skriven

Akne är ett samlingsnamn för finnar och pormaskar. Finnar är röda infekterade talgkörtlar - upp till cm-stora knölar i huden - ibland med en varblåsa i mitten. Pormaskar (komedoner) är utförsgången för talgkörteln. uääääää!



Jag vill vinna för att varje gång jag får en finne i ansiktet blir jag helt tokig.. jag hatar finnar, det är äckligt och usch!! alla har finnar men det vill inte jag ha.Jag blir äcklad..Så ett årsbruk av det skulle göra mig sjukt glad!



LÄNK:http://tavlingsbloggen.devote.se/blogs/2724181/--jag-aer-med-och-taevlar----.htm



mail:[email protected]

20 Jessica:

skriven

Åh vilket underbart pris! Jag vill gärna vara med och tävla! =) Svaret på frågan är: Acne är en godartad hudsjukdom som innebär kvisslor på huden orsakade av inflammation i talgkörtel.



Jag skulle vilja vinna för att min hy är så dålig och jag skulle så gärna vilja få bättre hy. Har verkligen testat allt och det skulle vara så skönt att äntligen få ordning på den. Jag skulle bli så glad om jag vann och fick unna mig något såhär bra och kanske även få chansen att känna mig finare! =)



Har länkat till tävlingen i min blogg här: http://jessiestavlingsblogg.blogg.se/2009/september/vinn-garnier-pure-active-produkter.html#comment



Ha det så bra!

/Jessica

21 morfar till tonårsbarn:

skriven

Hej skulle vilja vara med och tävla.

Alla har ett sådant genomgående svar på frågan, så jag svarar bara att det är en FINNE.



Jag skulle gärna vinna som en morfar till 4 st tonårsbarn. Minst 2 st har problem och skulle behöva bliva av med sina FINNAR.



Har ingen blogg, men kom in på din blogg eftersom ett av barnbarnen besökt dig. Hoppas jag kan vara med och tävla ändå fast jag inte kan länka till dig. kommer givetvis att berätta om din blogg för andra.

22 evamar - tävlingsblogg:

skriven

Har du utsett en vinnare ännu? I så fall - vem var det som vann?

Kommentera här: