Hasch & Marijuana på apoteket?

Jag har alltid tyckt om att åka över till Danmark på semester, för att shoppa och åka på brottningstävlingar . Det tar 20 minuter (internt). Men en sak har man lärt sig med åren och det är att danskarna aldrig har varit riktigt som de ska vara, men man får ju vara som man är när man inte är som man ska, men de har alltid varit snälla och trevliga. Men nu tycker jag de har gått lite för långt för nu vill de införa hasch och marijuana på apoteket. Vad tycker du om detta? Jag tycker då inte det är någon bra idé.
Läs mer här.




Kommentarer:

1 Sofijah:

skriven

sv: tack :D , fin ny design <3

2 Emma:

skriven

svar: hehe det e lugnt :D ja haha skrattar så sjukt mkt han e så jävla elak mot alla, speciellt alla danskar haha :D

3 Marina:

skriven

Vetenskaplig fakta finns dock att cannabis är mindre skadligt för hälsan än alkohol(http://www.droginfo.com/pdf/publiceradeartiklar/Alkoholvs_Hasch.pdf) Att reglera försäljningen av det på samma sätt som är gjort med alkohol skulle hålla det från minderåriga och skapa mindre kriminalitet (vilket det finns statistik på från holland sen legaliseringen där.) Tyvärr ser de flesta cannabis som samma sak som tyngre droger, fast det är betydligt mer jämförbart med alkohol än med heroin. Att marijuana är olagligt leder dessutom till att folk kommer i kontakt med de tyngre drogerna eftersom det är samma personer som säljer dessa.



ATt kontrollera försäljningen på ett liknande sätt som med alkohol tyder definitivt inte på att danskarna är dumma, utan mer att de har läst på mer och inte bara kör med skrämselpropaganda som här i Sverige.



Jag har själv aldrig använt drogen men har läst på och ändrat uppfattning, man bör informera om andra droger på samma sätt som man gör med alkohol istället för att bara dra alla över en kam.

4 Martina:

skriven

Svar. Marina du har säkert helt klart för dig. Själv har jag liksom inte läst om droger och för den delen inte testat heller. Men man har ju hört sen man var liten att man absolut inte ska testa droger och jag tror det är därför folk reagerar som de gör.

5 Kim:

skriven

Martina sa: "Själv har jag liksom inte läst om droger och för den delen inte testat heller. Men man har ju hört sen man var liten att man absolut inte ska testa droger och jag tror det är därför folk reagerar som de gör."



Jag tror att detta är ett stort problem, alltså att man alltid hört från det att man varit liten att marijuana/cannabis är en dödsdrog. Råkar man då någon gång i livet komma i kontakt med denna "drog" och sen inser sanningen att "oj detta var ju inte så farligt", så är ju chansen stor att man avfärdar alla andra skrämselpropagandor som rent nonsens och är mer öppen till att prova riktigt farliga droger som amfetamin och heroin. Jag är ingen förespråkare för någn drog men jag har läst på mina fakta och kommit till samma slutsats som alla andra forskare och vetenskapsmän som gjort undersökningar inom ämnet att marijuana ej borde klassas som en illegal farlig drog medan den betydligt mer farligare, både ur ett bruknings -och samhällsperspektiv, alkoholen får flöda helt fritt.



Jag kanske kommer lite sent med mitt inlägg men jag av ren slump så hamnade jag i din blogg =)

6 Martina:

skriven

Svar till Kim

Du kan säker mer om det där än mig, för som jag svarade marina så har jag själv aldrig läst om de mer än i skolan och de jag läst i skolan har bara varit hur farligt der är och såhär. Sen kan jag ju hålla med om att det kanske är konstigt att alkohol är lagligt, för de är ju inte hälsosamt om man säger så och det vet ju folk men ändå så dricker man de, nu säger jag inte att jag aldrig har testat på alkohol för de har jag, jag är ju som alla andra ungdomar ute och festar och så :P haha

7 Anonym:

skriven

Du är ju bara efterbliven. Du har ingen aning om vad du snackar om och snälla säg varför det är en dålig idé att sälja cannabis på apotek. Är det för att det är ett dödligt superknark?

8 Martina:

skriven

Svar till en anonym jävel

HAHAHA skulle jag vara efterbliven? Snälla lilla människa, du har läst ett inlägg på min blogg, du känner inte ens mig!

Och att jag inte har en aning om vad jag snackar om har väll i alla fall inte du med att göra, de är min åsikter som jag tar upp här och läser du bloggen så får du respektera de!

Och om du tänker skriva fler kommentarer så kan du ju börja med att skriva i ditt namn och våga stå för vem du är!

9 Theselius:

skriven

Men är dom helt dumma i huvudet?! :o

vad är det med vist med det? :S

PUKKON!

Kommentera här: