DM

Igår var det invägning till helgens DM och jag vägde in på 45 och fick där med går i lägsta viktklassen 48 kg. Dessvärre var jag ensam i klassen, inte särskilt oväntat, liksom hur många vägen 48kg när man är 17 och uppåt?

Sen dem hade satt upp mig i 51, utan att ens ha pratat med någon av mina ledare. Men det var redan överenskommet med mina ledare att var jag ensam så skulle jag inte behöva gå upp, i och med att det var lite väl många kg.

Men nu i efterhand så hade jag ju faktiskt kunnat gå upp och göra mina matcher, jag hade liksom inte haft någon större press på mig. Jag har ju inte tävlat på över ett år och inte tränat full heller och alla dem som jag skulle mött tränar stenhårt flera gånger i veckan och är ute och tävlar nästan varje helg. Men nu får jag satsa på senior SM om två veckor istället :)

Kommentarer:

1 Emma:

skriven

jag har gått på brottning slutade förra året, :/

vilken klubb kommer du i från ? :)

2 f i a:

skriven

Du väger ju ingenting människa :D Vi väger lika mycket och jag är 4 år yngre än dig , läskigt :)

3 Caroline:

skriven

Heej. Jag bara kom in på din blogg genom google, sökte på brottning eftersom jag varit gammal brottare själv. :) Jag kommer nog börja läsa din blogg en del & jag länkar din sida på min sida, om det är okej. :) Kolla gärna min sida med, har inte så mycket med brottning men ibland :P Ha det fint.

4 Theofilippa:

skriven

Thank you for the resources. Keep up the good work!

Kommentera här: