En åsikt...

Barn och ungdomar med funktionshinder, och som är utväxlingsstörda går oftast på speciella skolor I Sverige. Skolor där som ”vanliga” elever inte går på. Men sen finns det skolor som t.ex. min där man faktisk balanda alla elever, där elever med funktionshinder och elever som är utväxlingsstörda får lära sig att komma ut och träffa alla andra elever dagligen, får äta i samma matsal och får ha idrott i samma hall som vi andra. Även vi andra elever får lära oss att accepterar människor med funktionshinder och människor som är utväxlingsstörda, då vi dagligen träffar på dem. Och hur glad blir man inte av att se en hur människa verkligen skiner upp som en sol bara för att man säg hej, och hur kul är det inte när dem börjar prata med en om allt möjligt och skrattar.

Dem är ju människor dem med precis som du och jag, och därför tycker jag att alla med funktionshinder och alla som är och som är utväxlingsstörda borde få gå på vanliga skolor. I en egen lite klass och få samma hjälp som dem fått på en specialskola, precis så som vi har det på min skola. Det är bara min åsikt, vad tycker ni kära läsare?

Kommentarer:

1 Ines ' h:

skriven

TACKTACK :d

2 Latte Liten:

skriven

jag har inte heller haft hål ;D

3 Anonym:

skriven

sv: åh tack så mkt vad snäll du är hihi:)



härligt att höra:D har ni varit tillsammans länge ? :D

4 E M M A - [dans & foto]:

skriven

sv: åå men tack så mycket =)

5 Katja:

skriven

jag håller med dig!

vi hade så på min förra skola också :)



sv: visst har hon! :)

6 emelie:

skriven

sv: jo allt är toppen med mig idag, allt bra med dig? :)

7 Joanna:

skriven

Nej det tycker inte jag heller! ;) allt bra?

8 Emanuel Nilhzon:

skriven

Sv: Det var jättegott :D

9 Ackelina:

skriven

SV; visst är den :) ska köpa den när jag kommer till H&M :)

10 Katja:

skriven

sv: ja :)

11 matilda:

skriven

Sv: Tack :D

12 emelie:

skriven

sv. tack tack :D

13 Suzette:

skriven

De har riktigt god mat där, jag njuter lika mycket varje gång :) Allt bra med dig?

14 M A L I N :):

skriven

det var jätte gott också :D



vad händer ikväll :)?

15 matilda:

skriven

Sv: Jajemen det är fint :) lite ont i halsen bara men det är ju smällar man får ta ;) själv ?

16 esrra:

skriven

eller hur!

17 M A L I N :):

skriven

jag ska ha taco kväll med tricia och ida :D

18 matilda:

skriven

Sv: Fint :)

19 Suzette:

skriven

Jodå det är bra :) Haft en bra början på veckan?

20 M A L I N :):

skriven

ja jag ser fram imot det :D



hoppas du hittar på något roligt du med :D

21 Ana - vinn mineralögonskuggor:

skriven

Hejsan! :)



Vill du vinna mineralögonskuggor? I så fall har jag just nu en tävling i min blogg där du har chans att vinna valfria ögonskuggor från E.L.F cosmetics. Tävlingen avslutas 6 april.



Inlägget hittar du här: http://anaaana.blogg.se/2010/march/tavling-elf-cosmetics.html#comment



(Om du inte är intresserad ber jag om ursäkt och du kan ta bort kommentaren)



Kram

22 alexandra - VADFANSKAJAGHETA.SE:

skriven

sv: oj glömde ja skriva mitt namn? hihi ja den va från mej:P

23 Suzette:

skriven

Jovisst :) Nu ska jag iväg och träna!

24 ENIRA:

skriven

fin blogg :) <3

25 Amanduselsa:

skriven

Good contents! fors as well as youngsters. Most effective website I have visited so far. Congratulations!!!!!

Kommentera här: