Kanske ska satsa på att bli arkitekt

Äntligen är jag färdig med min lilla lägenhet som jag hållit på med hela terminen. Redovisade det även för klassen idag.

Den första kommentaren jag fick när jag hade redovisat och visat upp min lilla lägenhetsmodell var, Detta är ett solklart MVG. Gissa om jag blev glad, det trodde jag faktiskt inte att jag skulle få.

När jag berättade det för mamma så sa hon bara, du kanske ska satsa på att bli arkitekt så duktig som du är, dessutom tjänar man multum på det. Och visst jag tycker det är jätte kul att hålla på med sånt så det skulle jag absolut kunna jobba med, dock måste jag läsa in en massa kurser som jag inte får i min gymnasieutbildning om jag ska kunna utbilda mig till arkitekt. Sen så är det en heltidsutbildning på 5 år, och det vet jag helt seriöst inte om jag pallar med haha :P

När lägenheten var halvfärdig

Kommentarer:

1 esra:

skriven

vad fin du e och vad fin lägenhet

2 Elise:

skriven

och tillika de 5 åren är det 3 år med grundutbildning... var också inne på det spåret innan =(

Kommentera här: