Malmö redhawks

Igår drog Kalle med mig på hockey, Malmö redhawks - Asplöven. Första gången jag gick på hockey och till min förvåning var det faktiskt ganska så kul. Fast Kalle tyckte nog jag var lite mer intresserad av allt runt om kring än själva hockeyn haha. Och det bästa under hela matchen var nog när en i publiken reste sig upp och skrek allt vad han kunde "hockeyskola", jag skratta så jag höll på att vika mig dubbel. 
Matchen slutade 8 - 2 till Malmö, och Malmö fick där med sina 3 viktiga poäng. 
Efter matchen var det kaos rent ut sagt, köerna till biljettautomaterna var inte nådiga, bussarna var så fullproppade att alla inte kom med. Men värst av allt var det nog för bilisterna som inte kunde rulla många meter innan det tog tvärstopp på grund av folkmassorna! Så jag och Kalle gick in en runda på Emporia tills det hade lugnat ner sig. Mycket skönare att slippa trängas med en massa folk på bussen hem :) 
 
 
 

Kommentera här: