Mjölkfri tacopaj

Som jag nämnt ett antal gånger så tål inte Kalle mjölkprotein, så maten vi gör här hemma är nästintill helt mjölkfri. Igår gjorde jag en mjölkfri tacopaj, insåg dock i efterhand att dipmixen jag använde innehöll vasslepulver. Tur att Kalle klarar av att det är lite mjölk haha. 
Så i receptet hoppar jag över dipmixen! Skulle man vilja ha med den så är det bara att blanda Tortilla dipmix med iMat Fraiche!
 
 
Pajdeg: 
♥ 150 g mjölkfritt margarin från t.ex. Milda 
♥ 3 dl vetemjöl
♥ 3 msk vatten 
 
Fyllning: 
♥ 400 gram köttfärs 
♥ 1,25 dl vatten
♥ 1 påse Old El Paso Spice Mix for Tacos
♥ 1,5 msk Old El Paso Jalapeños, hackade
♥ 2 dl iMat Fraiche från Oatly
♥ 3 st tomater
 
Till servering: 
♥ En god sallad!
 
Gör såhär: 
  1. Sätt ugnen på 225°C. Blanda mjöl och margarin till en grynig massa. Tillsätt 3 matskedar vatten och arbeta snabbt ihop degen. Låt vila kallt en stund. Tryck ut degen i en smord pajform. Förgrädda pajskalet ca 10 min.
  2. Bryn köttfärsen i lite margarin eller olja. Tillsätt kryddmix och 1,25 dl vatten. Låt sjuda under omrörning på svag värme 10-15 min eller tills vattnet kokat in. Tillsätt jalapeños. 
  3. Lägg köttfärsfyllningen i pajskalet, bre över iMat Fraiche, skiva tomaterna och fördela ovanpå. 
  4. Grädda i mitten av ugnen i ca 10-15 min eller tills pajen fått fin färg.

Kommentarer:

1 ɑ n n i k ɑ:

skriven

Gott!

Svar: Aa det var supergott :D
Martina

Kommentera här: